Handelsbetingelser

Military Equipment Denmark A/S (MED.dk)
Virkelyst 1-3
DK-4420 Regstrup
+45 5943 0300 | info@med.dk
CVR 10705673

 

Priser og betaling

Salgs- og leveringsbetingelserne gælder for alle leverancer fra MED.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre, skriftlige aftaler mellem køber og MED.dk.

 

Priser

  • Alle priser er inkl. dansk moms og ekskl. leveringsomkostninger, hvor intet andet nævnes.
  • Forsendelsesomkostninger følger PostNords takster i forhold til vægt.
  • Til udlandet inden for EU, betales fragt og dansk moms.
  • Til udlandet uden for EU, herunder Grønland og Færøerne betales fragt men ikke moms.
  • Købskontrakter indgås på dansk.
  • Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer og udsolgte varer.

 

Ekspeditionsomkostninger

Ordre under 1.000 kr. tillægges et ekspeditionsgebyr på 39,00 kr.

 

Betaling

Private kunder betaler varerne ved bestilling. Følgende betalingskort accepteres:

 

 

Pengene trækkes fra betalingskortet, når ordren er klar til afsendelse.
Offentlige kunder/virksomheder modtager faktura med betalingsfrist på 30 dage ved oplysning om EAN-nr.

Levering

Vi behandler ordren i løbet af 5 arbejdsdage forudsat, at varen er på lager med forbehold for leveringssvigt fra leverandører.

Levering skal med PostNord.
Vælger du, at transportøren må stille forsendelsen på din adresse uden, at du er hjemme, så er det på eget ansvar, hvis den bortkommer på grund af tyveri eller lignende.

Er pakken transportskadet, kan du enten nægte at modtage den, eller åbne den sammen med postbuddet for at tjekke, om indholdet er intakt. Har du modtaget en transportskadet pakke, skal du reklamere til PostNord hurtigst muligt efter modtagelse. Gem emballagen, såfremt PostNord efterspørger den. PostNord kundeservice kan kontaktes på tlf. 8020 7030.

Fortrydelsesret

Private forbrugere har 14 dages fortrydelsesret på varer købt over internettet i Danmark ifølge forbrugeraftaleloven. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, hvor varen modtages. Inden for 14 dage fra modtagelse skal MED.dk have meddelelse om, at du har fortrudt dit køb. Meddelelsen om fortrydelse skal gives tydeligt pr. mail eller telefon. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Har du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne refunderet, hvis du kun fortryder en del af dit køb.

Din ordre skal returneres til MED A/S, Virkelyst 1-3, 4420 Regstrup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du har fortrudt købet. Udgifter i forbindelse med returforsendelse betaler du, ligesom du også bærer risikoen for, at varen kommer hel frem herunder, at den er forsvarlig indpakket.

 

Varens stand ved returnering
For at få det fulde beløb refunderet, skal varen leveres tilbage i original ubeskadiget emballage inkl. manual og alt medleveret tilbehør. Varens tilstand og værdi må ikke være væsentligt forringet. Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du havde prøvet den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Ved fortrydelse af købet returnerer vi det fulde beløb – dog fratrukket en eventuel værdiforringelse. Leveringsomkostninger bliver ligeledes fratrukket med undtagelse af merprisen, såfremt du har valgt en anden leveringsform end den billigste standardlevering, som vi tilbyder.
Tilbagebetaling sker med samme betalingsform som den oprindelige transaktion med mindre andet er aftalt. Senest 14 dage efter, at vi har modtaget varerne eller dokumentation for returforsendelse, returneres pengene.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamation og defekte varer

Reklamation
Der ydes som minimum 2 års reklamationsret på alle varer solgt til private forbrugere ifølge dansk lovgivning. Forbrugsvarer som fx genopladelige batterier har dog en begrænset garantiperiode på 6 måneder, jf. købelovens mangelregler.

 

Rettidig reklamation
Reklamation skal ske inden for “rimelig tid” efter, at manglen ved varen er opdateret. ”Rimelig tid” anses for at være inden for to måneder.

 

Returnering af defekte varer
Før returnering af en defekt vare skal MED.dk kontaktes på info@med.dk med dit fakturanummer og beskrivelse af produkt og fejl. Herefter modtager du et RMA nummer, der skal anføres uden på pakken ved returnering. Varen incl. alt tilbehør som fx batteri, oplader og magasin skal returneres forsvarlig emballeret til MED A/S, Virkelyst 1-3, 4420 Regstrup.

Hvis problemet med varen skyldes brugerfejl, og der ikke kan konstateres fejl på produktet, opkræves et testgebyr på 200,00 dkk. pr. indsendt reklamation + fragtomkostninger.

 

Refundering af fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger (husk at medsende kopi af bon/bilag på fragtudgift).

Behandling af personlige oplysninger

MED.dk gemmer kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre din bestilling – herunder navn, adresse, e-mail, alder og de varedata, som vedrører ordren. For fortsat at kunne yde kundeservice opbevares denne information i en sikker database. Alle oplysninger bliver behandlet strengt fortroligt og vil aldrig blive videregivet til tredjepart – dog anvender vi Trustpilot til indsamling af brugerbedømmelser, hvorfor kun email-adresse videregives.
Direktøren for MED.dk har adgang til de registrerede oplysninger. Den dataansvarlige på MED.dk er Thomas T. Kirkegaard.

De registrerede oplysninger opbevares i 5 år, da bogføringsloven kræver dette.

Der registreres ingen personfølsomme oplysninger. De registrerede oplysninger opbevares og transmitteres ikke i krypteret form.

Som registreret hos MED.dk har du ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger du står registreret med. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MED.dk på info@med.dk.

Klageret

Hvis du vil klage over dit køb, hører vores salgsafdelingen meget gerne fra dig på info@med.dk eller +45 5943 0300. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.

Back to Top